jueves, 15 de mayo de 2008

CAPGRÒS (Recopilatori general)

Després d'uns dies, hem decideixo a publicar el que hem vist a la visita al Capgròs de Mataró. Allà hi hem pogut veure com s'organitza i treballa aquesta empresa periodística, especialitzada en l'àmbit mataroní. D'entrada sorprenia la "modernitat" de l'empresa, on tot i que la seva rellevància només és d'àmbit local, tot semblava molt modern i molt actual, i més enfocat a la forma de una revista que a un fulletó de propaganda (molts al no ser de Mataró no sabien de que anava la cosa), i mentre fèiem la visita per les diferents seccions, diferenciem les parts: disseny gràfic, comercial i redacció en Francesc ens ha estat explicant el funcionament de l'empresa.A la de disseny es trobaba l'equip encarregat de la maquetació ara en un nou format més petit.A la comercial es on es trobaben les taules de la gent que s'encarregava d'aconseguir punts de venta. A la redacció varem veure els periodistes que eren alhora periodistes digitals i sobre el paper. En Francesc a la revista (i després va corroborar a classe) quina era l'historia del Capgròs, les diferents seccions i quines són les funcions dels mitjans comunicatius: influenciar, fer crítics als ciutadans,transformar l'entorn, tenir poder...


Pel que fa a la part final de la xerrada ens vam asseure a la sala de juntes amb el dissenyador web i el director del diari per veure l'enfoc empresarial que Capgròs dona a la seva web, aquest va explicar el funcionament de la part interactiva i digital de la revista i que la major part del negoci d'aquesta web està en els banners , i va va ser aquest tema el que ens va fer aturar,ens explicaven sobretot que encara hi ha desconfiança cap a la publicitat web alhora de solicitar un anunci, doncs hi ha molta gent que encara es mostra reticent a fer quelcom que no sigui físic perquè no poden veure a quanta gent arrivarà a diferencia del mitja en paper. Tot i que la gent que hi confia els guien per exemple amb el programa d'estadístiques de Google, es a dir, tantes visistes o impressions de pantalla tants diners. Tot i que Capgròs si que pot garantitzar o justificar unes impressions o visites la gent no acaba de creure el format digital, per aquest motius els clients segueixen confiant més en la revista.

En la xerrada a la sala de juntes també s'ens va ensenyar als alumnes el sistema de compartició de dades que tenien els mitjans locals i varem fer una petita entrada. Es tracta d'un sistema molt útil pel que diferents mitjans (la majoria d'àmbit local) puguin accedir a més noticies. En quant ala interactivitat, va ser sorprenent el fet de a Capgròs.com una de les coses que millor funcionen a internet són les esqueles on la gent pot deixar els seus missatges de dol, cosa que en un diari no es podia arribar a fer. Si es pogués fer un resum conclouríem en que com sempre la tecnologia avança a passes agegantades i Capgròs.com cada dia te més visites i ofereix noticies i d'altres serveis que en el paper no podria, els mitjans han trobat una nova porta per arribar a més gent i de noves maneres. Esperem que els hi vagi molt bé als amics del Capgròs.

Si desitgeu consutlar la web:www.capgros.com/

No hay comentarios: